Jom Joint Venture!!!

Ak buat joint venture ini utk bg peluang pada yg x ada blog sendiri utk iklankan barang diorang. Klu berminat, email aku raja_karong@yahoo.com.my dan bagi email korang ke aku. Tapi pastikan korang sentiasa iklankan barang bundle dlm blog ni. Setakat satu barang je x payah la. Yang dah ada blog pun bleh join.Yg nk exchange link, email aku

Air - Antara Kebesaran Allah S.W.T  

Posted by Azri

Ada seorang Ustaz menceritakan bahawa dia telah berkesempatan menghadiri satu seminar di Istana Hotel yang disampaikan oleh seorang rakyat Jepun yang menunjukkan hasil kajian nya mengenai Air.Contoh-contoh diambil dari sungai, laut dan merata-rata tempat. 


Dikaji molikul-molikul air itu dan dengan menggunakan mikroskop serta projektor maka dipancarkan keputusannya dilayar putih.Maka keluarlah bermacam-macam rupa bentuk susunan molikul air tersebut. Ada yang menakutkan dan ada yang menggerunkan.Apabila diambil air zam zam, maka keluarlah cahaya yang bersinar dengan susunan molikul yang tersusun lagi cantik.Kemudian disuruh pula dibacakan ayat-ayat suci dan zikir-zikir pada air biasa. Apabila diuji, air tersebut juga bercahaya. Untuk menguatkan lagi bukti maka diambil air biasa juga dan air tersebut dimaki hamun dengan perkataan yang hudoh, maka keputusannya, tergambarkan gambaran yang menakutkan. 
Subhanallah..... 

Air kosong yang kita minum dan guna hari-hari pun tahu betapa agungnya ayat-ayat Allah. Bagaimana kita yang setiap saat dan detik ini menghirup dan menikmati rahmat Allah. Tidak terfikir kah kita? Semoga orang Jepun tersebut mendapat hidayat dan memeluk Islam. Dalam seminar itu hanya segelintir sahaja orang Islam yang hadir. Itulah lebih kurang yang saya ingat. Kalau sahabat-sahabat ada maklumat lanjut, ingin juga saya kongsi bersama.


This entry was posted on 10:10 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 comments

Aku letak info2 ni supaya dapat bg pengetahuan yg bermanfaat pada kita semua. Aku berharap korang membaca info2 yg aku post dlm blog ni

Related Posts with Thumbnails